پارک جنگلی رنگو

به نقل از وبلاگ منابع طبیعی پارک ها نقش بسزایی، در خوب کردن حال افراد دارند. حال اگر این پارک ها جنگلی باشند، که علاوه بر خوب کردن روحیه، می توانند به نوعی تفریحگاه هم به حساب آیند. استان گرگان که در شمال کشور واقع شده، دارای پارک های جنگلی متعددی است که برخی از آن ها، به دلیل وسعت زیاد، جنگل هم نامیده می شوند. پارک‌ جنگلی رنگو هم یکی از همین پارک های بزرگ است که با آب و هوای بی نظیر و منظره ای دلچسب، یک مجموعه آرامشبخش را درست کرده است.‌ حال اگر راجع به ادامه این مقاله کنجکاو هستید، حتما تا انتها مجله مستر بلیط را همراهی کنید تا دقیق ترین و به روزترین  اطلاعات را راجب پارک جنگلی، به شما دهیم.

درباره

پارک جنگلی رنگو، یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های شهرستان گرگان است که در تمام چهار فصل، مسافران را به خود جذب می کند. این پارک، یا بهتر است بگوییم جنگل رنگو، دقیقا همانند یک جنگل بکر است که روستا و خانه های متروکه در آن قرار گرفته اند. همچنین این پارک، دارای امکانات و بخش های مختلفی است که بازدید از آن ها محدودیی ندارد، اما به دلیل این که یک جنگل بزرگ به شمار می رود، باید حتما مراقب وسعت و بزرگی آن باشید تا راه را گم نکنید.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

نقشه و معرفی بخش های مختلف

پارک جنگلی رنگو، همانند بقیه پارک های جنگلی، از درختان بزرگ و کوچک پوشیده شده است؛ به گونه ای که تمامی جاهای خالی را هم درختان پوشانده اند. از این رو می توان گفت که پارک جنگلی رنگو، زیادترین پوشش گیاهی، در سطح گرگان را دارد و تقریبا تمام درختان عجیب و مشهور را در خود جای داده است. این مجموعه بسیار زیبا، به خوبی می تواند هر لحظه، مسافران و گردشگران را متحیر کند، زیرا در هر قسمت یا گوشه آن، مکانی جدید یافت می شود. به عنوان مثال، شما درون این پارک قدم می زنید، در پشت درخت ها، روستای توشن را مشاهده می کنید که یکی از قدیمی ترین روستاهای گرگان با بناهای گلی است. در بخش دیگر، قبرستان قدیمی روستا را مشاهده می کنید که گیاهان بر روی برخی از سنگ قبرها را پوشانده اند؛ و در هر قسمت دیگر جنگل، یکی‌ از زیبایی های گرگان را مشاهده می کنید.

این جنگل، تقریبا چهار فصل است و فصل پاییز، اوج ابهت این پارک است. زیرا هر یک از درختان، رنگی به خود می گیرند و جنگل را درست به یک رنگین کمان تبدیل می کنند. شاید با خود بیاندیشید که نام جنگل هم به این دلیل رنگو نامیده شده است، اما باید بگوییم که آبشاری در پارک وجود دارد که در بین تمام مردم ایران مشهور است و تقریبا هر کس که به بازدید از پارک جنگلی رنگو می رود، قصد دارد این آبشار ۷ متری را مشاهده کند. این آبشار از سنگ ها و درختان گذر می کند و به پایین، به سمت رودخانه می ریزد که واقعا فضای چشم گیری را ایجاد می کند. همچنین درون پارک علاوه بر امکانات طبیعی مانند آبشار و درختان، امکانات غیر طبیعی هم وجود دارد که انسان ها برای استفاده راحت تر از پارک، آن ها را تعبیه کرده اند. مثلا قرار دادن صندلی ها در بین راه و صاف کردن جاده پیاده روی، باعث شده که حتی افراد مسن تر هم به این پارک بیایند و بدون خسته شدن، از تمام مناطق و قسمت های مختلف بازدید کنند. از این که همچنان با مستر بلیط همراهی می کنید از شما سپاسگذاریم.

https://mrbilit.com/mag/rangoo-forest/

Comments

Popular posts from this blog

چگونه باک ویتامین D بدنمان را پر کنیم؟

زمین‌خواران تغییر روش داده‌اند

سازمان جنگل‌ها: علاوه بر چوب جنگل‌های هیرکانی، «خاک آن هم قاچاق می‌شود»