منطقه گردشگری سقزچی

 منطقه گردشگری سقزچی در شهرستان نیر جزء باشکوه ترین مناطق تفریحی ایران است که  اهمیت بسیار بالایی دارد. این شهرستان تاریخی در استان اردبیل واقع شده است و به عنوان مرکز شهر آن را می شناسند. شهرستان نیر به علت قرار گرفتن در راه جاده ابریشم و نزدیک بودن به سبلان، از ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده است و دارای مناطق گردشگری متعددی است که از جمله محبوب ترین این مناطق، می توان منطقه گردشگری سقزچی را نام برد. کسانی که قصد دارند به دیدن این جاذبه بی نظیر بروند، بهتر است در فصل بهار به سایت مستر بلیط مراجعه کنند و بلیط های خود را به صورت اینترنتی، خریداری نمایند.

تاریخچه منطقه گردشگری سقزچی

این منطقه تفریحی و گردشگری قدمت بسیار کهنی دارد اما در تاریخ 9/3/1388، توسط دولت به ثبت ملی قرار گرفت و در حال حاضر نیز برای ایجاد مجتمع های آب درمانی پیشرفته و مدرن، مراکز اقامتی مجهز، تاسیسات تفریحی و گردشگری، آن را به یک شرکت خصوصی واگذار کرده اند.

تاریخچه منطقه گردشگری سقزچی

نقشه و معرفی بخش های مختلف

‌در سقزچی مناظر طبیعی بسیار با صفا و چشم نوازی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به سد دیدنی یامچی، رودخانه های زیبا، چشم انداز فوق العاده از شهر نیر و ارتفاعات سبلان، درختان تنومند، چشمه های آب گرم، مزارع سرسبز، گل های رنگارنگ و ... اشاره کرد. در شهرستان نیر، بیش از بیست چشمه آب گرم وجود دارد که دو مورد از این چشمه های کلروسدیک و بی کربناته در منطقه گردشگری سقزچی قرار دارند و می توانید با خرید بلیط اتوبوس نیر، به این منطقه جذاب بروید و از مزایای آن ها بهره ببرید. این چشمه های آب گرم معدنی ایستی سو و دیب سیز گل نام دارند و بیشتر افراد از آن ها جهت درمان بیماری های رماتیسمی، درمان بیماری های پوستی مزمن، تقویت قوای جسمی و عمومی بدن، درمان بیماری های عصبی و ... استفاده می کنند. درختان سر به فلک کشیده ای که در این روستا دیده می شوند، قدمت شان به سال های خیلی دور بر می گردد اما همچنان سرسبز و شاداب هستند. برخی از این درختان میوه های بسیار خوشمزه ای دارند و می توانید از آن ها نیز استفاده کنید. پوشش گیاهی این منطقه گردشگری بسیار انبوه است زیرا در آن جا به اندازه کافی، آب وجود دارد. مناظر اطراف منطقه سقزچی و چشم اندازهای جذاب آن، ویژگی های خارق العاده زیادی دارند و بی شک هر چقدر در آن جا به تفریح بپردازید، خسته نخواهید شد.


https://mrbilit.com/mag/saghaz-area/

Comments

Popular posts from this blog

چگونه باک ویتامین D بدنمان را پر کنیم؟

زمین‌خواران تغییر روش داده‌اند

سازمان جنگل‌ها: علاوه بر چوب جنگل‌های هیرکانی، «خاک آن هم قاچاق می‌شود»