موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ

 موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ دومین موزه‌ی بزرگ تاریخ علوم طبیعی در آلمان و بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاهی دایناسورهای غول‌پیکر در اروپا است که یک مکان عالی برای کودکان است تا از تماشای کلکسیون فسیل‌ دایناسورها لذت ببرند و با تاریخ طبیعی بیشتر آشنا شوند. یک نمونه استثنایی هم در این مجموعه وجود دارد که همه را مجذوب خود می‌کند و آن هم دایناسوری دارای پوست پولک‌دار است که پوست آن بعد از سال‌ها روی فسیل باقی مانده است. گرچه که دایناسورهای موجود در این موزه به علت غول‌پیکر بودن بیشترین جلوه را در این موزه دارند، اما ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که این موزه دارای کلکسیونی پرشمار از جانوران مختلف در دوره‌های مختلف تاریخی است.

تاریخچه موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ


موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ فرانکفورت در سال ۱۸۱۷ تأسیس شده است. حکایت تأسیس این موزه چنین است که یک انجمن تحقیقاتی تصمیم گرفتند درباره تاریخ طبیعی زمین تحقیق کنند و موفق شدند تحقیقاتشان را رفته رفته گسترش بدهند. ۲۰۰ سال از زمان احداث موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ می گذرد و در طول این ۲۰۰ سال انجمن تحقیقاتی با چالش های گوناگونی روبرو شده و همچنان با آن ها سر و کار دارد.
یکی از جالب ترین سوالات بشر که انجمن تحقیقاتی به روی آن کار می کند، این است که زمین و زندگی به روی آن در ۴۰ سال آینده چگونه خواهد بود و در طول این ۴۰ سال چه حوادث طبیعی ممکن است روی زمین رخ دهند؟
یکی از پزشکان حاذق به نام کریستین سننبرگ در سال ۱۷۶۳ در پی تصمیمی بزرگ تمام ثروتش را به ۹۵ هزار انجمن بخشید تا بیماران به صورت رایگان تحت درمان قرار بگیرند، کتابخانه ها و باغ های گیاه شناسی تأسیس شوند. پس از درگذشت وی در سال ۱۷۷۲ ، این روند همچنان ادامه یافت. کریستین سننبرگ در زمان حیاتش یک انجمن تحقیقاتی تشکیل داد تا به روی بیولوژی زمین تحقیقات انجام دهند. پس از او افراد نامدار و سرشناس چون یوهان ولفگانگ گوته راه سننبرگ را ادامه دادند و موفق شدند موزه تاریخ طبیعی را به ثبت برسانند. در چندین سال اخیر موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ به طور چشمگیری مورد استقبال بازدید کنندگان و گردشگران از سراسر دنیا قرار گرفته و به یکی از جاذبه های مهم آلمان و فرانکفورت تبدیل شده است.
موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ فرانکفورت

بخش های مختلف موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ


در موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ فسیل جانورانی چون دایناسورها که در گذشته به روی زمین زندگی می کردند، نگهداری می شود. بخش فسیل های دایناسورها در این موزه برای کودکان جالب ترین بخش است و بازدید از آن ها را بسیار دوست دارند. می توان گفت حدود ۴۰ میلیون شیء از ۲۰۰ سال پیش در موزه سنکنبرگ نگهداری می شوند.
بخش های مختلف موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ عبارتند از: نمایشگاه دایناسورها، نمایشگاه آناتومی در شیشه ها، نمایشگاه تکامل انسان ها، نمایشگاه حشرات و نحوه زندگی آها، نمایشگاه پستانداران و تکامل آن ها، نمایشگاه گیاهان و بیو کمپ، نمایشگاه مهره داران، نمایشگاه پرندگان، نمایشگاه نهنگ ها و فیل ها، نمایشگاه مواد معدنی، نمایشگاه گیاهان، نمایشگاه درمس، نمایشگاه دوو (نوعی پرنده)، نمایشگاه زمین در حال حرکت.

Comments

Popular posts from this blog

چگونه باک ویتامین D بدنمان را پر کنیم؟

زمین‌خواران تغییر روش داده‌اند

سازمان جنگل‌ها: علاوه بر چوب جنگل‌های هیرکانی، «خاک آن هم قاچاق می‌شود»