منابع طبیعی آلمان در مقایسه با مساحتش

 بررسی کامل منابع طبیعی آلمان

کشور آلمان، از جمله بزرگترین اقتصادهای جهان است که دارای منابع طبیعی عظیمی از زغال سنگ گرفته تا گازهای طبیعی است که در مقایسه با مساحت آن، مزیت بسیار بزرگی محسوب میشود. منابع طبیعی آلمان، سهم بسیار بزرگی در اقتصاد این کشور ایفا میکنند که یا از طریق تولید انرژی است و یا از طریق تولید مواد اولیه ای است که میتوانند صادر کنند. در این مقاله به بررسی منابع طبیعی آلمان میپردازیم تا بیشتر با این کشور و پتانسیل های آن نسبت به مساحت، آشنا شوید.

بررسی منابع طبیعی آلمان در مقایسه با مساحت این کشور

لیستی از منابع طبیعی آلمان

در این قسمت به بررسی منابع طبیعی کشور آلمان میپردازیم تا بیشتر با پتانسیل های آن آشنا شویم:

زغال سنگ:

کشور آلمان بزرگترین منابع زغال سنگ جهان را دارا میباشد و در زمینه تولید لیگنیت پیشتاز است. تخمین زده شده که کل منابع زغال سنگ این کشور حدود ۵% کل جهان باشد. معدن Garzweiler آن، بزرگترین منبع لیگنیت جهان است. زغال سنگ در این کشور از لحاظ اقتصادی و منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت است چرا که در طی انقلاب صنعتی، تنها منبع تولید انرژی بود و سبب رشد اقتصادی این کشور پس از پایان جنگ جهانی دوم شد.

گازهای طبیعی:

از سال ۲۰۰۳، میزان گازهای طبیعی که در آلمان تولید شده کاهش یافته و منابع آن در جهان در رتبه ۵۰ قرار دارد و تخمین زده شده که کل آن ۱۷۵۶۰۰ میلیون متر مکعب باشد. مطالعات نشان داده که منابع طبیعی این کشور در زمینه گازهای طبیعی رو به اتمام است به صورتی که تنها قادر است ۸% نیاز خود را تولید کند و مابقی را باید با واردات جبران سازد.

چوب و الوار:

الوار و چوب در کشور آلمان در زمره مهمترین منابع طبیعی این کشور قرار دارد به صورتی که با صادرات بین المللی خود در رتبه ۵ جهان قرار گرفته است. این کشور حدود ۱۵۰ هزار کارخانه برش چوب دارد که توانسته از طریق آن برای ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اشتغال زایی کند. پیشرفت در زمینه ساخت متریال چوب و بکارگیری آن در خانه ها و مبلمان سبب شده تا این صنعت در کشور آلمان رونق بیشتری پیدا کند.

زمین های زراعی:

از جمله منابع طبیعی دیگری که در کشور آلمان در مقایسه با مساحت، درصد خوبی دارد، زمین های زراعی است به صورتی که حدود ۳۴% زمین های این کشور، زراعی هستند. تأثیر کشاورزی در اقتصاد آلمان در سال ۲۰۱۸ قابل چشم پوشی نیست زیرا حدود ۴٫۳ میلیون یورو برای این کشور درآمدزایی داشت. در این کشور از غلات گرفته تا سبزیجات قابل کشت هستند و در بخش های گوناگون این کشور محصولات مختلفی کشت می شوند و از جمله منابع طبیعی مهم آلمان محسوب میگردد.

مس:

یکی دیگر از منابع طبیعی آلمان که این کشور را در رتبه ششم دنیا در زمینه تولید آن و در رتبه سوم دنیا در زمینه مصرف آن قرار داده، منابع و معادن مس است. تولید مس در این کشور بیشتر توسط شرکت Arubis انجام میگیرد که در اتحادیه اروپا نیز شهرت بسیاری را کسب کرده است. مس از جمله منابع طبیعی مهم آلمان است که در تجهیزات الکترونیکی کاربرد بسیار وسیعی داشته و همیشه بازار آن فعال بوده است.

البته لازم به ذکر است که اورانیوم نیز از جمله منابع طبیعی آلمان محسوب میشود اما پس از ادغام دو بخش شرقی و غربی این کشور و به دلیل تأثیرات زیست محیطی بسیار خطرناک، استخراج آن تعطیل شد.

Comments

Popular posts from this blog

چگونه باک ویتامین D بدنمان را پر کنیم؟

زمین‌خواران تغییر روش داده‌اند

سازمان جنگل‌ها: علاوه بر چوب جنگل‌های هیرکانی، «خاک آن هم قاچاق می‌شود»