باغ کتاب تهران

 شما با مراجعه به سایت مستر بلیط می توانید بلیط قطار تهران را تهیه نمایید و با استفاده از مترو شهید حقانی و شهید همت به باغ کتاب بروید.

بلوک دوم باغ کتاب خیالستان باغ کتاب نام دارد که در اصل گذرگاهی برای وارد شدن به بلوک اول و سوم است. از جاذبه های این راهرو وجود دو دیوار، که پروژکتورهای قدرتمندی بر روی آن ها نصب شده، است و تصاویر خیال انگیزی را برای شما به نمایش می گذارد. از امکانات دیگری که در گذرستان خیال وجود دارد حلقه های پیاده بر است که بدون اینک شما قدم بردارید می توانید راهروی گذرستان خیال را طی نمایید. به موازات این قسمت و در بالای آن گذر فرهنگ قرار گرفته است. گذر فرهنگ، میدان فرهنگ در سمت غربی باغ را به دریاچه، باغ موزه دفاع مقدس، باغ هنر، پل طبیعت و پارک طالقانی وصل خواهد کرد.

بلوک سوم بعد از گذر از بلوک دوم قابل دید خواهد بود. بخش های مختلفی در این بلوک قرار گرفته که یکی از آن ها باغ علم کودک است. باغ علم کودک از بخش هایی تشکیل شده که  برای کودکان 6 تا 13 سال مناسب است و با کمک تکنولوژی 4 داستان را از بدن انسان، خانه، شهر و کره زمین و فضا روایت خواهند کرد. پردیس سینمایی باغ کتاب از دیگر قسمت های بلوک سوم یعنی نگارستان است که دارای 11 سالن سینما و برای دوستداران فیلم بسیار مناسب است. مساحت پرده سالن اصلی سینما حدود 190 متر مربع است که بعد از سینما آفریقای تهران دومین پرده بزرگ سینمایی تهران به شمار می رود. این 11 سالن ظرفیت 2 هزار نفر را دارا هستند. رو به روی سالن های سینما می توان فروشگاه های صنایع دستی و کافه را مشاهده نمود. مرکز آموزش باغ کتاب از دیگر قسمت های بلوک سوم است که دو فضای آموزشی را برای بزرگسالان و کودکان فراهم آورده است. در این مرکز کارگاه های یک یا دو روزه را ایجاد می کنند ظرفیت این کارگاه ها 50 نفر است و امکاناتی مثل اسپیکر، پروژکتور، وایت برد، میز و صندلی را در اختیار افراد شرکت کننده قرار می دهند.

بلوک چهارم که به سروستان باغ کتاب شهرت دارد، یکی از اصلی ترین قسمت های باغ است. طبقه همکف قسمت سروستان کتاب فروشی و فروشگاه محصولات فرهنگی را دارا است که یکی از بزرگ ترین فروشگاه های فرهنگی کشور به شمارمی رود. از لحاظ مساحت که حدود 25 هزار متر مربع است به عنوان بزرگ ترین کتابفروشی بزرگ جهان محسوب می شود. در این کتابخانه انواع مختلفی از کتاب ها در رده های سنی مختلف می توان مشاهده نمود. برای خواندن کتاب های مورد علاقه خود می توانید از نیمکت هایی که لابه لای قفسه ها قرار گرفته اند استفاده نمایید.

باغ علم نوجوان از دیگر بخش های بلوک چهارم است که به عنوان بزرگ ترین شهربازی علمی کشور شناخته می شود و بر خلاف اسمی که دارد برای تمامی سنین قابل استفاده است. شما می توانید 40 دستگاه علمی را در این بخش مشاهده نمایید که لحظات بیاد ماندنی را برای شما خلق خواهند کرد. کافه بازی از دیگر بخش های سروستان است که بازی های مختلفی را در اختیار شما قرار خواهد داد و شما می توانید با گروه های مختلفی همبازی شوید. فوتبال دستی، ماشین فرار، پلی استیشن و ... از وسیله های بازی این قسمت هستند.

معماری باغ کتاب
معماری باغ کتاب

معماری باغ کتاب تهران را سام طهرانچی به عهده داشته است. معماری بی‌نظیری که با کمی توجه شما را به تحسین وامی‌دارد. حسابش را بکنید، از شمال به جنوب که به بنای باغ کتاب نگاه می‌اندازید، یک کتاب باز شده می‌بیند اما همین کتاب باز شده از بالا شبیه به یک کشتی دیده‌ ‌می‌شود. بنای باغ کتاب تا به حال دو جایزه معتبر معماری را به دست آورده است. یکی جایزه معماری از سوی مجله معمار در سال ۱۳۹۶ و دیگری رتبه دوم جایزه معماری آسیا در سال ۲۰۱۷. پس با مراجعه به باغ کتاب فقط به یک کتابفروشی بزرگ سر نزده‌اید؛ بلکه از بنایی با معماری فوق‌العاده هم دیدن می‌کنید.



اتاق فرار یکی از هیجان انگیز ترین بازی های گروهی، که در بلوک چهارم واقع شده، است. در این اتاق شما قادر خواهید بود  یکی از سه داستان موجود که شامل نفرین فرعون، اتاق بیگانه و تهران می شود را انتخاب نمایید و با گروه های مختلفی بازی را شروع نمایید تا معما را حل نمایید. شبیه ساز پرواز سنا 172 می تواند به شما حس یک پرواز ناب را القا نمایید. بسیاری از افراد شانس کنترل وسیله های نقلیه هوایی را ندارند، اما می توانند با استفاده از تکنولوژی های موجود تجربه پرواز واقعی را در ذهن خود حک نمایند. شبیه ساز پرواز برای افراد بالای 5 سال است.

باغ کتاب امکانات مختلفی را برای رفاه حال مسافران قرار داده است، این امکانات شامل: خانه کودک که در طبقه همکف واقع شده و مادران می توانند کودکان خود را در این محل قرار دهند و خریدهای خود را به راحتی انجام دهند، اتاق مادر کودک که برای مادرانی تعبیه شده است که باید به کودکان خود شیر بدهند. ماشین حمل کودک، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ و ... می شود.

شرایط بازدید از باغ کتاب تهران

برای وارد شدن به محوطه باغ کتاب نیازی نیست هیچ گونه هزینه ای را بپردازید، حتی وارد شدن به کتاب فروشی سروستان و بهارستان هم بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای امکان پذیر است، اما برای قسمت های دیگر باید بهای ورودی را پرداخت نمایید.

آدرس و مسیر دسترسی 

اگر هنگام راهی شدن به سوی تهران از وسایل نقلیه شخصی استفاده می کنید می توانید از طریق میدان ونک، بزرگراه حقانی به این باغ دسترسی داشته باشید. از طرفی بسیاری از افراد ترجیح می دهند از وسایل حمل و نقل عمومی برای مسافرت استفاده نمایند. به عنوان مثال عده ای نمی توانند منظره های منحصر به فرد جاده های ریلی را نادیده بگیرند از این رو با استفاده از قطار خود را به محل مورد نظر می رسانند. 

https://mrbilit.com/mag/tehran-book-garden/

Comments

Popular posts from this blog

چگونه باک ویتامین D بدنمان را پر کنیم؟

زمین‌خواران تغییر روش داده‌اند

مهار آبها پس از بارش در این فصل سفره های خالی زیر زمینی را تقویت می کند؟