اقدامات جالب و خواندني يك زمين‌‌خوار باكلاس!

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,زمین خواری

«زمین خواری» و «کوه خواری» به حدی گسترش یافته که رهبر معظم انقلاب بر ضرورت مبارزه جدی با آن تاکید ورزیده، اما با این وجود و به رغم ادعاهای مسئولان ذیربط در رده‌های گوناگون کشور به منظور برخورد و ریشه‌ کنی این جرم آشکار، نه تنها این پدیده ها فروکش نکرده بلکه به طور تصاعدی در حال گسترش به روستاها است.

«زمین خواری» و «کوه خواری» پدیده‌ای شوم است که در سایه روابط  ناسالم اشخاص با بخش های دولتی و نهادهای مختلف در نظام اسلامی میسر شده  و ثروت های هنگفت و کثیفی را نصیب افراد می کند؛ این فساد به حدی گسترش یافته که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت مبارزه جدی با آن تاکید ورزیده است اما با این وجود و به رغم ادعاهای مسئولان ذیربط در رده های گوناگون کشور به منظور برخورد و ریشه کنی این جرم آشکار، نه تنها این پدیده ها فروکش نکرده بلکه به طور تصاعدی در حال گسترش به روستاها نیز است.

به گزارش تابناک به نقل از نشریه چشم‌انداز، معمولاً این پدیده در نقاطی از کشور بروز می کند که افراد سودجو  و حرفه ای از طریق ارتباطات پشت پرده و تبانی با برخی مراجع مسئول، سعی می کنند به واسطه ارزش مالی بالای اراضی و املاک واقع در منابع طبیعی و متعلق به عموم مردم، آن را یک شبه تصاحب کرده و پول های هنگفتی را به جیب بزنند.

مجید خدابخش استاندار اردبیل به رسم مالوف و همانند دیگر مسئولان و به عنوان عالی ترین مسئول در پیشگیری و مبارزه با زمین خواری همواره تاکید کرده که دستگاههای اجرایی در سراسر استان با جدیت تمام اجازه نمی دهند سودجویان، منابع ملی و طبیعی را تصرف و تصاحب کنند.

وی گفته که دستگاه های خدماتی برای ساخت و سازهای غیرمجاز نباید خدماتی مانند برق، گاز و آب ارایه کنند و هرگونه تخلفی در این زمینه باید با جدیت پیگیری شود تا در اراضی ملی و منابع طبیعی دیگر شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز نباشیم.

اما در سایه هشدارهای رئیس کل دادگستری استان، استاندار اردبیل و دیگر مسئولان ذیربط در دستگاههای مسئول، این پدیده به لطف حضور مجدد و بازگشت طیفی از ماجراجویان و مهاجرین از روستا به حاشیه شهرها به طور نگران کننده و عجیبی در حال ظهور است؛ این قبیل افراد که به دلیل شیوه های رفتاری خاص از سوی روستائیان در بافت اصلی روستاها مورد پذیرش واقع نشده و پس زده می شوند،در برخی روستاهای منطقه ارشق پس از تلاش ناموفق برای خرید زمین های روستائیان دست به اقدامات جالبی زده و کوه خواری را برای وصله کردن خود به روستائیان واقعی پیشه کرده اند!

این طیف نوظهور که علاقه دارند برای فخرفروشی و باکلاس جلوه دادن خود از روستائیان ، زبان مادری را با لهجه ! تکلم کنند به زعم خود و با زیرکی خاصی برای قانونی جلوه دادن اقدامات متقلبانه همچون «کوه خواری»، ساخت خانه و ویلا در خارج از بافت و حریم اصلی روستا که اتفاقاً متعلق به عموم روستائیان و جزو مراتع و منابع طبیعی است را در پوشش کمک به آبادانی و توسعه موطن مادری پیش ببرند.

روستاهای رحیم بیگلو از چندی پیش به خاطر بهره مندی از امکانات شبکه های آب آشامیدنی، گاز،برق و خطوط ارتباطی و پوشش اینترنت، جذابیت ویژه و انگیزه مضاعفی برای این قبیل افراد پیدا کرده و آنان را برای حضوری دوباره در روستا و ییلاق گزینی جهت خوشگذرانی، دچار وسوسه کرده است.

علاوه بر  این که بازگشت این طیف از روستائیان مهاجر از نظر امنیت روانی برای روستائیان مشکلات فراوانی ایجاد کرده و به تنش های میان روستائیان و این افراد دامن زده است،آنچه که بیش از هر چیزی بومی ها را دچار آزار و اذیت می کند، سکوت سئوال برانگیز و بی اعتنایی مراجع ذیصلاح بخصوص دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستاها در قبال این اقدامات است.

یکی از روستائیان به خبرنگار ما گفت: پدیده ساخت و ساز در اراضی منابع طبیعی اطراف روستای رحیم بگلو را که از چند سال پیش شروع شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد اخیراً و برای چندمین بار پیاپی به صورت حضوری به اداره ذیربط ارشق گزارش کردم اما متاسفانه مراجعه ای نکردند و عنوان کردند فعلاً نقشه دست ما نرسیده و منابع طبیعی مشگین شهر بایستی نقشه را به ما بدهد!

وی افزود: یکی از این افراد که تحرکاتی هم برای احداث ویلا و باغ در اراضی ملی و مراتع روستا دارد با نهایت وقاحت ادعا کرده که زمین موردنیاز را از دستگاه ذیربط خریداری کرده و مجوزهای لازم را اخذ نموده است؛اتفاقاً این ادعا را به صورت حضوری به مرجع مذکور گزارش کردم و مسئول محترم گفت که"مگر می شود حتی یک وجب هم از زمین های منابع طبیعی و اراضی ملی را به اشخاص فروخت "... من هم امیدوارانه برگشتم اما بعد از هفته ها ، باز هم خبری از حضور مامورین حفاظت از منابع طبیعی در محل ساخت و ساز غیرمجاز ویلا نبود که نبود!؟

به گزارش خبرنگار ما، گستاخی برخی از این زمین خواران به حدی رسیده که آنان برای حق السکوت گرفتن از روستائیان، بی هیچ مناسبتی میان اهالی «ناهار» توزیع کرده و حتی خواب جلوس بر صندلی های قرمز مجلس را با رای روستانشینان صادق می بینند!

Comments

Popular posts from this blog

چگونه باک ویتامین D بدنمان را پر کنیم؟

زمین‌خواران تغییر روش داده‌اند

سازمان جنگل‌ها: علاوه بر چوب جنگل‌های هیرکانی، «خاک آن هم قاچاق می‌شود»