دومین پایگاه اطفای حریق جنگلی کردستان در بانه افتتاح شد

 با حضور معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، دومین پایگاه اطفای حریق استان کردستان در بانه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور،‌ دکتر عبدالرضا بازدار در این مراسم اعلام کرد: امسال ۱۲ هزار میلیارد ریال در راستای حفاظت از منابع طبیعی کشور با اجرای یک برنامه جامع هزینه می‌شود.
عبدالرضا بازدار روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بانه با بیان اینکه  منابع طبیعی مهمترین سرمایه‌های کشور که برای دولت از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: حفاظت، احیاء، توسعه و بهره‌برداری عرصه‌های طبیعی جز لایتفک معیشت مردم و اقتصاد کشور است مهمترین الزامات نظام است و سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور وظیفه خود می داند با تمام امکانات و ظرفیت‌ها از این عرصه‌ها و منابع خدادادی حفاظت کند.
معاون برنامه‌ریزی سازمان جنگل‌ها احداث پاسگاه های حفاظتی، تقویت بدنه نیروی انسانی، تجهیز امکانات و نیروهای حفاظتی در عرصه های طبیعی را مهمترین اولویت های سازمانی عنوان کرد و گفت: در راستای اولویت های سازمانی یک واحد پایگاه اطفای حریق در بانه با مساحت یک هزار ۵۵۲ متر مربع احداث و برای این پروژه ۳۹ میلیارد ریال هزینه شد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف سازمان، حفاظت از جنگلها و منابع طبیعی است و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و طرح کاداستر اراضی به عنوان زیر بنای توسعه کشور در عرصه‌های منابع طبیعی با همکاری سازمان ثبت اسناد انجام می شود.
معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: طرح کاداستر در بیش از ۳۲ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی تا اواخر امسال در کشور انجام می شود.
وی افزود: توسعه پاسگاه های حفاظتی و تجهیز نیروی انسانی با امکانات رادیویی و بی سیمی و تجهیز ماشین آلات نیروهای حفاظتی از دیگر اقدامات مهم سازمانی به خوبی در کشور عملیاتی می شود.
بازدار با بیان اینکه اقتصادی کردن بسیاری از اقدامات در عرصه های منابع طبیعی جزء الزامات سازمانی است گفت: امسال در راستای توسعه زراعت چوب در ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور با گونه های مختلف جنگل کاری می شود و ۱۸ میلیون اصله نهال در نهالستان های کشور تامین می شود.
وی اضافه کرد: انواع گیاهان داروی در ۵۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی کشور کشت و مدیریت می شود و در ۱.۲ میلیون هکتار از عرصه منابع طبیعی کشور فعالیت های بیولوژیکی، بیومکانیکی و مکانیکی در بحث آبخیزداری انجام می شود.
این مسوول اظهار داشت: در ۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی کشور غنی سازی جنگل انجام می شود که علیرغم همه محدودیت هایی که وجود دارد فعالیت های منابع طبیعی در سال جهش تولید در قالب برنامه ( ۹ در ۹۹)  یعنی ۹ پروژه مهم در سال ۱۳۹۹ تعریف شده که این برنامه ها از پیشرفت بالای برخوردار هستند.
معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه توسعه زراعت چوب به تولید و اشتغال کشور کمک می کند و تقاضا برای قاچاق چوب را کاهش می دهد ادامه داد: سامانه جامع حمل چوب آلات در سطح استان‌های عملیاتی شده و هر نوع حمل و نقل چوب جنگلی و قاچاق کنترل و مدیریت می شود.

Comments

Popular posts from this blog

چگونه باک ویتامین D بدنمان را پر کنیم؟

زمین‌خواران تغییر روش داده‌اند

سازمان جنگل‌ها: علاوه بر چوب جنگل‌های هیرکانی، «خاک آن هم قاچاق می‌شود»