پارک ملی یالا

 

در سفر به سریلانکا بازدید از مناطق دیدنی طبیعی مانند پارک های جنگلی و باغ های سرسبز را از دست ندهید. پارک ملی یالا یکی از بزرگ ترین و زیبا ترین پارک های کشور سریلانکا به شمار می رود که چشم اندازهای طبیعی بی نظیری را شامل می شود. پارک ملی یالا در قسمت جنوب شرقی سریلانکا، در استان اووا  و در فاصله ی 300 کیلومتری از کلمبو قرار گرفته است. مساحت تقریبی پارک ملی حدودا بین 900 تا 980 کیلومتر مربع می باشدکه در سال 1900 به عنوان منطقه ی امن حفاظت شده به منظور زیست گاه حیوانات وحشی برای گردشگران تور سریلانکا معرفی شد.

 این پارک عظیم با توجه به وسعتی که دارد و برای حفظ منابع طبیعی ، همچنین رسیدگی به بخش های گوناگون به 5 قسمت گوناگون تقسیم شده است . در حال حاضر تنها دو بخش اصلی این مجموعه برای بازدید عموم قابل استفاده است. نام های این دو بخش از پارک یالا کومانا و روحانا می باشد. 
به طور کلی پارک ملی یالا از اهمیت ویژه ای برای سریلانکا برخوردار است زیرا با توجه به پوشش گیاهی انبوه و متنوعی که دارد باعث بهتر شدن در وضعیت آب و هوایی کشور و همچنین بهترین زیستگاه برای حیوانات وحشی و کمیاب این مناطق می باشد. به طور کلی حدودا 250 نوع حیوان در پارک ملی یالا وجود دارد که 5 تا 7 نوع آن ها در حال انقراض هستند و رسیدگی های ویژه ای صورت می گیرد.
طاووس
 گردشگران عزیز تور سریلانکا جالب است بدانید که در سال 2004 سونامی اقیانوس هند تخریب های زیادی را به پارک یالا وارد کرد و افراد زیادی کشته شدند ولی امروزه هنوز هم چشم انداز های شگفت انگیز و فوق العاده ای را می توانید شاهد باشید. در سفر به سریلانکا حتما به پارک یالا بروید و از قدم زدن در آن لذت ببرید.

Comments

Popular posts from this blog

چگونه باک ویتامین D بدنمان را پر کنیم؟

زمین‌خواران تغییر روش داده‌اند

مهار آبها پس از بارش در این فصل سفره های خالی زیر زمینی را تقویت می کند؟